Klachtenregeling

 

Klachtenregeling

BNP Paribas Asset Management (BNPP AM) heeft een klachtenregeling om op een efficiënte, transparante en uitgebalanceerde manier klachten van klanten te kunnen behandelen in lijn met de van toepassing zijnde wet- en regelgeving.

 

1 – Definitie van een klacht

Een klacht wordt gedefinieerd als een uiting van ongenoegen door een geïdentificeerde klant. Een verzoek voor informatie, een mening, toelichting op een product of dienstverlening en een dagvaarding worden niet beschouwd als een klacht.

 

2 – Klachtenprocedure

Elke klacht dient te worden gestuurd naar de contactpersoon van de klant. Indien de klant niet tevreden is of het oneens is met de beantwoording of afhandeling van de klacht, dan kan de klant een schriftelijke klacht indienen. De brief kan worden verstuurd naar het volgende adres:

 

BNP Paribas Asset Management

 

Postbus 71770

1008 DG Amsterdam

 

3 – Tijdslijnen klachtenafhandeling

BNPP AM streeft er naar om:

  • binnen maximaal 10 werkdagen, vanaf het moment dat de klacht is ontvangen, een ontvangstbevestiging te sturen, tenzij binnen dezelfde termijn de klacht kan worden beantwoord en/of afgehandeld.
  • uiterlijk maximaal 2 maanden na ontvangst van de klacht, deze te beantwoorden en/of af te handelen, met uitzondering van specifieke of uitzonderlijke gevallen.

 

4 – Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD)

Indien de klant het niet eens is met de afhandeling van de klacht door BNPP AM, kan hij zich wenden tot het KiFiD: www.kifid.nl

Het KiFiD is een onafhankelijke organisatie die klachten behandelt over financiële producten en diensten. De klant kan bij het KiFiD online een klacht indienen of het klachtformulier downloaden en per post indienen. Alle schriftelijke klachten kunnen worden gestuurd naar het volgende adres:

 

KiFiD

Postbus 93257

2509 AG Den Haag